Red bull media house - fast company top 10 innovative 2012

10 x innovatief: media bedrijven ‘to watch’ in 2012

28-02-2012 - Door Hilde de Jong

Fast Company presenteert jaarlijks een lijst van meest innovatieve bedrijven ter wereld. De nummer 1 van de 'media business top 10' is weinig verassend: Twitter. Meer tot de verbeelding spreken bedrijven als Red Bull Media House, Ushahidi en Byliner.

 Een frisdrankfabrikant als mediabedrijf? Ja… Red Bull doet het zelf en bewijst dat je een 'niche' doelgroep van A tot Z aan je kunt binden. Van de film The Art of Flight (2011),  een reality tv-serie en ambitieuze plannen voor Youtube original content tot eigen magazine met oplage van 4,8 miljoen wereldwijd.

Een heel ander type bedrijf is Ushahidi (= 'getuige' in Swahili) dat werd opgericht in 2007 in Kenia nadat de presidentsverkiezing daar leidde tot geweld. Ushahihi combineert 'citizen journalism' en kaarten om nieuws te brengen bij mensen in crisisgebieden. En het mooiste van alles: het blijft niet bij een mooi concept maar het WERKT! Deze video laat zien hoe:

Hoe maak je 'dode bomen' hip? Byliner is een digitale uitgever van korte fictie en non-fictie verhalen. De digitaal gepubliceerde verhalen variëren van 5.000 tot 30.000 woorden. Naast Byliner 'originals' worden ook de beste verhalen uit Atlantic, Vanity Fair, The New Yorker en Fast Company gebundeld aangeboden. Lezen? Zoek jouw favoriete schrijver hier.

Bekijk ook de complete lijst: Fast Company Top 10 Most Innovative Companies in Media 2012

 

Wat te melden? Reageer!

Commenting is not available in this channel entry.

Reacties

Er zijn nog geen reacties.