channel4 4viewers

5 miljoen kijkers verliefd op Channel4

10-08-2012 - Door Hilde de Jong

"We're in love with you and we'd like to know you better" Comedian Alan Carr verleidt de Channel4 kijker om zich te binden aan de zender. Dat dit werkt blijkt uit nieuwe cijfers over de 'viewer engagement' strategie die de Britse zender begin augustus presenteerde.

Ook in de wereld van content-on-demand, mobile devices en honderden digitale kanalen geldt nog steeds het antieke devies 'klant is koning'. Omdat de kijker kan kiezen uit een steeds groter aanbod, is het wel zo handig om te weten wat zijn wensen zijn. Channel4 startte in 2011 met 4Viewers, een service voor haar kijkers waarbij zij zich kunnen registreren om toegang te krijgen tot een persoonlijk profiel met exclusieve content en online premières.

Inmiddels hebben vijf miljoen kijkers zich regegistreerd als 'lover' van Channel4 en om dat te vieren krijgen die kijkers de kans om een avond te programmeren op het nieuwe kanaal 4seven. 1 gelukkige kijker wordt uitgenodigd op het Channel4 hoofdkantoor om een aankondiging voor tv op te nemen.

Gill Whitehead, Director of Audience Technologies & Insight: "Hitting five million registered viewers in such a short space of time highlights how engaged Channel 4 viewers are with our content.

4seven brings viewers the most watched and talked about TV from Channel4, using on screen ‘tweezers' from our viewers to help others decide what to watch. Giving one of our five million registered viewers the unique experience of running 4seven for a night is a fitting reward to mark our milestone registration achievement.

We are already using the insight we have into our viewers to deliver relevant communications to them, and to trial a number of new innovations and commercial solutions with advertisers."

Meer over het 4viewers project van Channel4 lees je op op deze site en in dit persbericht.

Wat te melden? Reageer!

Commenting is not available in this channel entry.

Reacties

Er zijn nog geen reacties.